2 Apr 2012

kenapa perlu marah orang dulu ?

okay dah lama gila tak update blog well kan busy STUDY ! okay study yekk :P
banyak sangat story yang melintas kat dalam otak saya si comel nie (sila gelak) ! so saya pilih story ini lah kan . agak INTERESTING kepada student :)

as title kat atas tu kenapa perlu marah orang dulu ? KENAPA PERLU MARAH ORANG DULU ? okay soalan ni saya tujukan kepada semua student including diri saya . sebabnya , kita suka sangat marah orang dulu . tak percaya ? okay mari kita ambil contoh nie yee :)

1) " heyy susah pulak soalan algebraic expression nie !! siapa lah yang suka-suka cipta mende alah nie ! pening betul aku !"

2) " siapa lah yang memandai-mandai cipta addmath nie hishh !"

3) " alahh kenapa lah terms dalam FIZIK nie susah nak sebut ! nak kire-kire bagai ! orang dulu tu dah tahu senyap-senyap jela . pandai sendiri dahlah !"

4) "kenapa perlu ade huruf a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z dalam subjects maths and addmath nie ! bukan ke nombor 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ......... jeke ? heyy !"

and banyak lagi lah contoh-contoh nye . nak tulis semua kang takut tercabut pulak keyboard ni dek ke banyak nye . ihehehehe . okay ! kenapa perlu marah-marah scientist and genius-genius dulu korang ? sebab otak bergeliga mereka lah dunia jadi maju and takda lagi orang duduk dalam gua . sebab idea mereka lah terdiri nye bangunan-bangunan pencakar langit , sistem perparitan yang teratur , sistem saliran yang bagus , dapat mengawal banjir , dapat buat vaksin , dapat tahu jenis penyakit tu and macam-macam lah . sebab otak mereka lah kita nie dapat rasa hidup senang and berteknologi tinggi ! betul tak ?

so , kita nie belajar jelah kan . memang lah susah . nak buat macam mana kan ? (even aku pun teruk chemist) ihehehe . takpe PRACTICE MAKES PERFECT kan ? hehe cikgu saya yang pesan macam nie . dia cakap "kesian orang dulu-dulu ekau marah , padahal banyak pahala dia dapat cipta semua tu untuk kesenangan ekau jugak !" hehehe ....

as conclusion , belajar jela kan . dapat tambah ilmu kita jugak ! hargai ilmu yang Allah s.w.t kurniakan kepada mereka :) agree guys ? okay then , sekian !

ini Ibnu Sina 

 p/s : gambar lain boleh google ye ? :DD