22 Feb 2012

i am a girl

as a girl , apa yang block kita dari terus ber-happy happyan ? benci ke dengan benda yang block kita tu ? benda apa yang sengaja mem-block kehappyan kita tu ? patot ke kita CHANGE dia ? :

1) attitude ? what ? yess it is ATTITUDE ! when u can't control yourself from being SABAR , itulah yang kacau ke-HAPPYan kite with someone . am i right ? go to your mirror and ask yourself , aku ni penyabar ke ? kalau aku tengah jam , patut ke aku marah someone ni dengan tibe-tibe ? attitude aku teruk sangat ke ? die ke yang betul ? aku ke yang salah ? OKAY FINE AKU YANG SALAH . but then kenapa time kite tengah marah marah tadi otak kite tak terpikir pun camtu ? because : i am a girl . 

2) emotional ? oh okayy emotional is very common with a girl . and i am PRETTY SURE yang someone akan cakap " wehh EMO ah kau nie . sikit sikit nak marah !" OKAY FINE AKU YANG SALAH . patotnye aku kene RELEKS jangan GELABAH . kan ? kan ? kan ? tapi kenapa time kite tengah mengamuk-ngamuk macam nak gila tadi , kite tak terpikir pun nak jadi releks and cool ? because : i am a girl .

3) cengeng/cembeng ? kalau someone tanye kite , "kenapa kau nie cengeng sangat ha ? menyampah aku kawan dengan kau tahu ?" . sure kita akan gelabah sendiri and mula lah menyumpah diri sendiri . kenapa lah aku nie cengeng sangat ! kenapa lah aku nie suka cembeng ! ishhhh kenapa dengan aku ! okay kenapa dengan kite ? because : i am a girl .

as a conclusion we know that everybody can change from bad to good , from black to white , but we must remember , what is the meaning of GIRL . ask yourself , what we need to change and what is not a necessary to change . do not continuously blame yourself as a girl . GO GIRL :)