11 Jan 2013

DI HATI KECIL KU MENARUH HARAPAN

hi assalammualaikum warga blogger2 sekian. hari ni, 11/January/2013, aku rasa macam baru semalam 2013. tapi dah 11 hari rupanya berlalu. begitu jugalah kisah aku. hmmm nak ceghita pun serba salah ni. bukan apa, satgi cheq doq meleleh aiq mata habak angg TT__TT (over sangat ni hanym)... okay sorry tak over lagi. tak! hahahaha..... okay lah. aku serious. camni mula2. dulu masa aku form 3, aku ada minat sorang lelaki pujaan malaya ni, tapi time tu dia dah ada awek. time tu dia form 5. beza umur kami cuma 2 tahun je. alaa 2 tahun je. small matter lah! haha!

mula2 aku ternampak dia, time tu dia baru balik dari hostel. haha okaylah. aku ni kan memang suka cakap ''eh handsome nya!'' haaa tu memang dialog tetap aku lah bila nampak lelaki. macam tulah bila aku nampak dia. aku cakap kat ibu aku, handsome nya budak tu! lepastu ibu aku pandang aku sambil memberikan ku jelingan manja. ehemm ibu aku memang macam tu, suka bermanja dengan aku! apatah lagi jelingan manja! hahahahaa aku pun apalagi, tersenyum kambing lah kat situ. then, aku curi2 pandang dia. aku pun bermonolog sendirian. macam nilah ideal type aku. Lelaki pujaan malaya gitu, ala ala Remy Ishak and Aeril Zafrel uolsss. untung lahh siapa dapat memiliki hero malaya ni.

okay time tu aku tak serious pun. aku just cakap dia handsome je. dia pun nampak macam berlagak je. hishh reject ah laki berlagak ni! pastu keesokannya aku pun add lah dia kat Facebook. konon kata nak reject kan, tapi gatal jugak tangan aku pi add dia. (HANYM HANYM -..-) hahahahaa.. tanpa disedari, dia telah approve aku lepas tu dia post kat wall aku. Ya Allah time tu punya terkejut ah aku sebab dia ni sombong gila kat luar, tapi di alam cyber, hambek kau!! terus post kat wall gitu. berbunga riang hati I u knowwwww! aku pun reply lah post dia tu. comment demi comment, pastu THE END. sampai kat situ lah akhirnya sebab bila aku stalk FB dia rupanya dia dah ada girlfriend. SANTEK sangat gf dia tu. aku pun relalah mengundur diri. DI HATI KECIL KU MENARUH HARAPAN....... hahahahaa 

lepastu macam tu jelah, aku pun jalani hidup aku macam biasa. tuptup aku stalk rupanya dia dah clash dengan gf dia. FYI aku ni memang STALKER TERHEBAT tahu! ha take note eh! okay kembali ke cerita asal, ha dia dah clash dengan gf dia. dengan secara tak sengaja aku tercakap YAYY! okay bongok kan aku! mamat tu punyalah frust aku boleh dok happy kat rumah. macamlah dia nak sangat dekat kau hanym. SEDAR DIRI TU SIKIT hanym. muka kau yg ala ala Fazura ni, dia tak pandang ah! errr Fazura kan? kihkihkih. sejak daripada itu lah, aku pun stop stalk dia. aku sedar lah aku ni cemana, dia tu cemana..... (mohon menangis) TT____TT tu lah cerita lama aku.........

sekarang, 2 tahun sudah berlalu. aku terjumpa Twitter dia. ha nampak tak? dulu Facebook sekarang Twitter. hahahhaa Dunia semakin maju sekarang. and aku ni asyik terserempak dengan dia kat dunia maya je, kat luar tak pernah nak terserempak! apalah nasib ni... dan sekali lagi aku jadi kawan dia lagi. KAWAN ke? er entahlah. hahaha tapi aku terkejut sebab dia still kenal aku. yaaa sometimes we should proud of our face right? kekeke.. hmmm aku ingat kan perasaan suka tu dah takda. rupanya ada lagi. cerita lama menjadi cerita baru. aku tengok, dia sekarang mcm dah berubah. tweet about islam. it amazed me. i was attracted to him. but again, aku sedar. bukan perempuan macam aku dia cari. mestilah dia cari perempuan yg sempurna tertutup auratnya. aku pun still mempelajari dan mempractice (ada ke?) cara menutup aurat dengan sempurna. tapi aku memang berhijab! mungkin, dia bukan jodohku. Suka tak semestinya memiliki kan? 

haha bila teringat balik, kelakar betul lah aku ni. suka sangat berangan suka dekat orang yg tak sepatutnya aku suka. err peningkan? haha buat2 faham lah ye. Yang PASTI, aku rasa dia takkan expect punyalah yg aku ni suka kat dia. MEMANG TAKKAN and NEVER! and lastly, macam Title Entry aku kat atas tu, DI HATI KECIL KU MENARUH HARAPAN..... harapan apa? anda dah cukup dewasa untuk mengertinya. bye! assalammualaikum :)